تفاوت بین فھرست و موتور جستجوگر را بدانید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 23 مهر 1392
بازدید : 430
نویسنده : sepehr

1
در این بخششما باید تفاوت بین فھرست و موتور
جستجوگر را بدانید (به بخشانواع موتورھای جستجوگر
مراجعه نمایید.). اگر معرفی سایت به موتور جستجوگر
مد نظر شماست، کافیست که از چند سایت دیگر
درخواست لینک نمایید. این سایتھا باید خود در حال
حاضر به موتورھای جستجوگر مثلا گوگل معرفی شده
باشند. موتور جستجوگر در مراجعات بعدی به آن سایتھا
با دنبال کردن لینک سایت شما، آنرا می یابد .این
پروسه کمی به طول می انجامد. برای آنکه سایت شما
به سرعت به موتور جستجوگر معرفی شود از سایتھایی
لینک بگیرید که خود آن سایتھا لینکھای زیادی دارند.
برای معرفی به فھرستھا، ابتدا بھترین گروه را برای
سایت خود در آن فھرست انتخاب نمایید سپسسایت
خود را با عنوان و توضیح مناسب به آن گروه معرفی
نمایید. قبل از فشردن دکمه "معرفی کنید" لطفا
سیاستھا و قوانین آن فھرست را مرور نمایید
لبخند گوگل
سايت شما در اينترنت ھمانند کتابي مھم در کتابخانه اي بزرگ است. شما سايت را طراحي کرده ايد تا
از آن استفاده شود، کتاب نیز نوشته شده است تا خوانده شود. براي آنکه راھنماي اين کتابخانه کتاب شما
را به ديگران توصیه کند، کتاب شما ضمن داشتن محتواي مناسب بايد بتواند نظر مساعد وي را نیز جلب
کند .
شايد مجبور باشید ھر ھفته جلد کتاب خود را تغییر دھید، يا بعضي از صفحات آنرا به روز رساني نمايید. اما
اين کتابداران ھر ھفته عوض مي شوند و شما بايد به طور مداوم وقت خود را صرف شناسايي رفتار اين
کتابداران نمايید به اين امید که کتاب شما را توصیه کنند. آيا شما وقت اين کار را داريد؟
راه حل منطقي ھمواره اين است که شما زبان مشترکي با اين کتابداران بیابید تا بھتر يکديگر را تفھیم
نمايید. در اين کتابخانه تنھا کتاب شما وجود ندارد بلکه ھزاران کتاب ديگر با ھمان موضوع کتاب شما نیز
وجود دارند. مولفان اين کتابھا ھم در جستجوي زبانی مشترک با کتابداران ھستند، آنھا ھم مي خواھند
کتابشان خوانده شود. چه بايد کرد؟
راھنمايان اينترنت، يا ھمان موتورھاي جستجوگر نیز ھمین رفتار را با سايتھا دارند. آنھا براي ھر موضوع
ھزاران سايت می شناسند اما تنھا چند سايت را قبل از ھمه در نتايج جستجو قرار مي دھند و به ديگران
معرفی می کنند. شما با چه زباني مي توانید موتور جستجوگر را متقاعد کنید که سايت شما را اول از
ھمه به ديگران توصیه کند؟
برخي از موتورھاي جستجوگر را با پول مي توان متقاعد کرد. به عبارت ديگر ھر سايتي که پول بیشتري
بپردازد، در ابتدا به ھمه معرفي مي شود. به اين موتورھاي جستجوگر رتبه بازاي پول مي گويند نظیر
اما قدرت موتورھاي جستجوگر جاي ديگري نھفته است. آنجا که شما با ھر مقدار پول باز Overture.com .
ھم نمي توانید در نتايج جستجو حضور داشته باشید و راھی به ابتدای نتايج بیابید. اين موتورھاي
جستجوگر خريديني نیستند و شما نمی توانید برای سايت خود رتبه ای بخريد. اينجا رتبه ھا را بايد به چنگ
آوريد و به طور مداوم برای حفظ آنھا بايد تلاشکنید .
Created By Kayvanita
www.irsat.org
2
خوشبختانه، اينگونه موتورھای جستجوگر متقاعد شدني ھستند. به عبارت ديگر شما با دانستن اصول و
قواعد آنھا، می توانید زبانی مشترک با آنھا داشته باشید. اگر بتوانید اين زبان مشترک را بیابید آنگاه سايت
شما حتي مي تواند در صدر نتايج جستجو قرار بگیرد. به اين رتبه ھا، رتبه ھاي عادي (طبیعي) موتور
جستجوگر مي گويند.
به عنوان ابزار اصلي SEO ؟ حال بار ديگر اين سوال مطرح مي شود که اين زبان مشترک را چگونه مي يابید
بازاريابي الکترونیک يک تخصص بسیار جدي است. تخصصي که يک ھنر است: ھنر کسب رتبه ھاي بالا در
کسي است که اين ھنر را به خوبي مي داند. او زبان مشترک ! SEO گوگل و موتورھاي جستجوگر ديگر
براي ارتباط با موتور جستجوگر را مي داند. او مي داند که رفتار موتور جستجوگر در طول زمان چگونه بوده
است و امروز چه رفتاري دارد. او به خوبي مي داند که موتور جستجوگر ھر روز سازي را کوک مي کند و باز
ھم اوست که اين سازھا را به خوبي مي شناسد. او به خوبي مي داند که چگونه راه ورود موتور
جستجوگر به سايت شما را ھموار کند و سايت شما را برايشدوست داشتني نمايد.
کیست که گوگل را نشناسد و نام آنرا نشنیده باشد. اگر گوگل به شما لبخند بزند، تمام بازار به شما لبخند
مي زند. اما گوگل دختر طنازی است که تنھا به پسران پر مغز و رعنا لبخند می زند. این پسران ھمان
سایتھای پر محتوا و محبوبی ھستند که از ساختاری مناسب در طراحی برخوردارند.
مي تواند سايت شما را براي گوگل و ھر موتور جستجوگر ديگري جذاب نمايد، ساختار آنرا اصلاح کرده، SEO
قابلیتھاي آنرا به خوبي عرضه کند به گونه اي که بتواند در میان سايتھاي ديگر سر راست کند. شما اگر اين
را دوست داشته باشید و توصیه SEO کمک بگیريد. يا حداقل يک SEO زبان مشترک را نمی دانید از يک
باشید تنھا کافیست که چند ماه زمان صرف کنید SEO ھای وی را گوش کنید. ھمچنین می توانید خود يک
و لحظه به لحظه ھمراه موتورھای جستجوگر باشید!
آيا گوگل به شما لبخند خواھد زد؟
انتخاب کلمات کلیدی
پايه و اساسيک استراتژي موفق بازاريابي با موتورھاي جستجوگر، انتخاب بھترين عبارتھايي است که
کاربران وب با جستجوي آنھا سايت شما را مي يابند. برای انتخاب عبارات مناسب نیز باید تحقیقات و
بررسی ھای لازم انجام شود. شما بايد عباراتي را بیابید که مخاطبان بالقوه شما جستجو مي کنند نه
عباراتي که شما ھنگام جستجو از آنھا استفاده مي کنید (يا دوست داريد از آنھا استفاده کنید .(
رتبه بالا با عبارت مناسب است که شما بايد به آن دست يابید .امكان دارد شما با كلماتي ھمواره در صدر
نتايج جستجو باشید، اما موتورھاي جستجو حتي يك بیننده ھم روانه سايت شما نکنند! علت چیست ؟
بسیار ساده است: شما واژه ھايي را برگزيده ايد که جستجو نمي شوند !
كاربران براي يافتن سايت ھاي مورد علاقه خود، عبارت ھايي را جستجو مي كنند. بعضي از عبارات بسیار
جستجو مي شوند که به اين عبارت ھا، عبارت ھاي محبوب گفته مي شود. عده اي از عبارت ھا ھم يا کم
جستجو مي شوند و يا جستجو نمي شوند که عبارت ھاي داراي محبوبیت کم يا فاقد محبوبیت، خوانده
مي شوند .
Created By Kayvanita
www.irsat.org
3
میزان دفعاتي كه بعضي از واژه ھا در سپتامبر 2004 ، جستجو شده اند در زیر نشان داده شده است
میزان محبوبیت:
1113 iran travel
iran 279029
travel 5455884
thailand travel 27762
30981search engine ranking
ترفند :اگر رتبه ھاي متوسطي با عبارت ھاي محبوب کسب کنید بھتر از اين است كه رتبه ھاي بالايي
با ساير عبارات داشته باشید .
بنابراين انتخاب درست عبارت ھاي کلیدي، يکي از مھم ترين گام ھا به ھنگام سرمايه گذاري بر ارتقا رتبه
ھاي سايت در نتايج جستجو است. چه عباراتي را انتخاب كنید؟
براي انتخاب كلمات مناسب سه فاكتور عمده زير را بايد در نظر بگیريد:
•میزان مرتبط بودن آنھا با محتواي سايت
•میزان محبوبیت آنھا در بین کاربران وب
•میزان رقابتي بودن آنھا میان وب سايت ھای ديگر
براي انتخاب واژه ھاي کلیدي بايد مانند بینندگان سايت تان فكر كنید: آنھا با چه كلماتي سايت شما را
مي يابند؟
الف ) تمام عباراتي را بنويسید كه دوست داريد، بینندگان با جستجوي آنھا، سايت شما را بیايند .
ب ) سعي كنید تمام رقباي خود را شناسايي كنید. براي پیدا كردن اين رقبا از چه كلماتي استفاده مي
كنید؟ آن عبارات را ھم بنويسید .
ج ) لیست مرحله الف و ب را در ھم ادغام كنید و لیست جديدي را تشكیل دھید.
به ھنگام تحلیل عبارتھاي کلیدي شما به دنبال تمايلات کاربران ھستید .بعد از تھیه لیست اولیه عبارتھا
بايد مشخصنمايید که کاربران چه ترکیباتي از کلمات را به کار مي برند .
•کلمات را به صورت جمع جستجو مي کنند يا فرد؟
•عبارتھاي مورد استفاده چند کلمه اي اند؟ (دو کلمه اي، سه کلمه اي و ...)
•ترتیب جستجوي کلمات چگونه است؟ ( به عنوان مثال "ايران سفر" يا "سفر ايران")
•مترادف ھای رايج کلمات کدامند؟
I.R.I.B.) و IRIB •حالت اختصاری کلمات کدام است؟ (بدون نقطه و با نقطه مانند
اگر در حال حاضر سايتی داريد، اطلاعات آماری ديد و بازديد از آن می تواند بھترين کمک شما در انتخاب
کلمات کلیدی باشند. کاربران تاکنون با چه عبارتھايي سايت شما را يافته اند؟ آن عبارتھا را ھم به لیست
کلمات اضافه نمايید .اگر در حال حاضر سايتی نداريد، می توانید از فھرستھا و موتورھای جستجوگر عمده
کمک بگیريد .
به ھنگام جستجو در برخی از موتورھای جستجوگر، ممکن است آنھا عبارتھای ديگری را تحت عناوينی
و ... به شما معرفی می کنند که توسط کاربران ديگر مورد "Other Searchs for" ، "Related Searchs" مانند
استفاده قرار گرفته اند و شما آنھا را تا کنون در لیست خود قرار نداده ايد. اين عبارتھا را ھم به لیست
کلمات خود اضافه نمايید .
است. براي کسب اطلاعات بیشتر درباره عبارتھاي Askjeeves.com ، يکی از اين موتورھای جستجوگر
کلیدي ابزار ديگری نیز وجود دارد .به کمک اين ابزار شما می توانید سه فاکتور مھم اشاره شده در انتخاب
کلمات کلیدي را مورد ارزيابی قرار دھید.
Created By Kayvanita
www.irsat.org
4
Overture Search Term Suggestion Tool
اورچر، يک موتور جستجوگر رتبه بازای پول است که متعلق به ياھو می باشد. اين موتور جستجوگر برای
کمک به مشتريان خود ابزاری برای پیشنھاد کلمات کلیدی دارد که در آدرس زير قابل دسترسی است:
http://inventory.overture.com/d/searchinventory/suggestion
با جستجوی کلماتی که تاکنون تھیه کرده ايد در اين ابزار می توانید میزان محبوبیت آنھا را بیابید. ھمینطور
ساير کلمات مرتبط با عبارت جستجو شده نیز نمايشداده می شود. نمونه ای از آن در شکل زير نمايش
داده شده است: ھر چه بیشتر در اين ابزار جستجو کنید به تصوير بھتری از رفتار مخاطبان واقعی سايتتان
دست خواھید يافت.
Google Adwords
گوگل نیز ابزار مفیدی برای پیشنھاد کلمات کلیدی در آدرسزير دارد:
https://adwords.google.com/select/main?cmd=KeywordSandbox
گوگل تعداد دفعات جستجوی عبارتھا را نشان نمی دھد، اما عبارتھايي که نمايشداده می شوند، حتما
به میزان مناسبی توسط کاربران جستجو شده اند. ھر دو ابزار فوق برای کمک به مشتريان تجاری گوگل و
اورچر طراحی شده اند که البته به طور رايگان ارايه می شوند. برای اينکه اين سرويسھا ھمچنان به صورت
رايگان ارايه شوند، جستجوھای روزانه خود را در آنھا محدود نمايید. عموما شما می توانید با حدود 10
جستجو کلمات کلیدی مناسب سايت خود را بیابید.
WordTracker
اين ابزار با جمع آوری اطلاعات از چند موتور جستجوگر، به شما کمک می نمايد تا کلمات مناسب را
تشخیص دھید. ھر چند که اين سرويسبه طور کامل رايگان نمی باشد اما شما ھنوز ھم می توانید به
کمک آن پروسه تحقیق عبارات کلیدی خود را تکمیل نمايید .
iran برخی از موتورھای جستجوگر به بزرگی و کوچکی حروف حساسھستند .به عبارت ديگر جستجوی
در آن، نتايج جستجوی متفاوتی به دنبال خواھد داشت. ھنگامی که به مرحله Iran Pistachio و pistachio
نھايي انتخاب کلمات کلیدی رسیديد بايد اين نکته را برای عبارتھايي که بیشتر به صورت حروف بزرگ
جستجو می شوند نیز در نظر بگیريد. ھر چه عبارتھای کلیدی طولانی تری را برگزينید شانسکسب رتبه
بالاتر و ھمینطور مراجعه کاربران مخاطب به سايت شما بیشتر می شود .عبارتھای سه، چھار و پنج کلمه
ای عموما منجر به نتايج جستجوی دقیقتری در نتايج جستجو می شوند .
حال که لیست اولیه آماده شده است از ابزار وب، فھرستھا و موتورھای جستجوگر نیز کمک می گیريم تا
انتخاب عبارتھای کلیدی سايت نھايي شود. بعد از انتخاب نھايي کلمات کلیدی حتما متوجه خواھید شده
که لیست نھايي با لیست اولین عبارات مد نظر شما تفاوتھايي دارد که قبلا به آنھا فکر نکرده بوديد و اين
موضوع به خوبی گويای اين نکته ظريف است که ھمیشه بخشي از حقیقت نزد ديگران است! میزان رقابتی
بودن کلمات تا اين مرحله کلمات محبوب و مرتبط تھیه شده است .
حال بايد میزان رقابتي بودن آنھا بررسي شود. براي اين كار ھريك از عبارات لیست تھیه شده را به ترتیب
در گوگل، جستجو كنید. تقريبا ھمه موتورھاي جستجوگر تعداد صفحاتي را كه در پاسخ به جستجوی
کاربران يافته اند، نشان مي دھند. عدد نمايشداده شده در واقع تعداد رقبا براي آن عبارت جستجو شده را
گوگل به ما مي گويد ، iran نشان مي دھد. ھمانطور که ملاحظه مي کنید با جستجوي عبارت تک کلمه اي
که 663 ھزار صفحه درباره آن در پايگاه داده اشدارد. 663 ھزار صفحه که با ھم براي رسیدن به رتبه ھاي
بالاتر رقابت مي کنند. (آمار مربوط به اوایل 2005 می باشد.)
شما نیز تمام عبارت ھاي لیست کلمات را جستجو کنید و تعداد رقباي خود را براي ھر يک از آنھا
يادداشت کنید .
ترفند :اصولا ھر چه کلمه اي محبوت تر باشد و رقباي کمتري نیز داشته باشد، بھتر است .
برای انتخاب کلمات کلیدی نکات زیر را ھم مد نظر داشته باشید:
5
1- عبارت ھاي كلیدي شما يك كلمه اي نباشند. امروز كمتر عبارات يك كلمه اي جستجو مي گردند و
كاربران دريافته اند كه به كمك عبارات دو، سه، چھار و حتی پنج کلمه اي بھتر مي توانند منظور خود را بیان
كنند و شرايط جستجو را به موضوع خاصي محدود نمايند. با انتخاب عبارت ھاي دو و سه کلمه اي شما
بخشخاصي از بازار را مورد ھدف قرار مي دھید : بازار کوچکتر، رقباي کمتر و از ھمه مھمتر، خريداران
مشخص تر و علاقه مندتر.
يا بنجل مي Stop Word ، 2- از كلمات بسیار رايج استفاده نكنید. به اين گونه كلمات بسیار رايج و پركاربرد
is, the , and , گويند. كلماتي که تقريبا در ھر صفحه ای از وب از آنھا استفاده شده است. مواردی نظیر
و... موتورھاي جستجوگر از اين كلمات صرف نظر مي كنند. كاربرد اين كلمات www, home page ,be ,with
چگالي كلمات کلیدي موجود در متن را پايین مي آورد و ضمن آن كه قابل جستجو ھم نیستند .
نتیجه گیری :انتخاب کلمات کلیدی بخشمھم ھر فعالیت بازاریابی با موتورھای جستجوگر است. انتخاب
کلمات درست نقشمھمی در موفقیت اجرای استراتژطھای شما دارد و انتخاب آنھا نیز به انجام بررسی
ھای کافی نیاز دارد .
Created By Kayvanita
www.irsat.org




:: موضوعات مرتبط: کامپیوتر , ,
:: برچسب‌ها: ترفند کامپیوتر , ترفند ویندوز , ترفند ریجستری , ترفند ویندوزxp , ترفند ویندوز وستا , اموزش نصب ویندوز ویستا , اموزش نصب ویندوزxp ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ خود خوش آمدید

این وبلاگ را چگونه دیدید؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ترفندهای کامپیوتر و آدرس sepehranlin.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 348
بازدید کل : 15442
تعداد مطالب : 150
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com